Uw advertentie hier?
Uw advertentie hier?

Hoewel ook in de twee hoogseizoenen (winter en zomer) kinderkleding in de webwinkels vaak wat goedkoper is dan in de fysieke winkels vallen de echte voordelen vaak te behalen in de tussenliggende seizoenen. In de lente en in de herfst is bij veel online winkels een grote uitverkoop in kinderkleding. Kortingen van 50% tot 70% op de originele verkoopprijs zijn dan geen uitzondering en dure merkkleding wordt in deze periode voor iedereen iets betaalbaarder.

Collecties

De grote merken kinderkleding herkennen deze trend natuurlijk ook en proberen steeds meer vat te krijgen op de uitverkoop van hun kleding en de periode waarin er een uitverkoop van kinderkleding geldt. In plaats van 2 collecties brengen veel merken 4 kledingcollecties uit, waardoor de consument wordt bewogen om ook kleding uit de lentecollectie en herfstcollectie aan te schaffen. Als je echter kijkt in hoeverre deze collecties in de basis verschillen van de zomer- en wintercollectie dan is dat verschil erg beperkt. De afweging van het kopen van kinderkleding uit bijvoorbeeld de nieuwste lentecollectie of iets ‘oudere’ mode uit de zomer of winter is natuurlijk iets wat iedereen zelf bepaalt.

Beste tijd voor uitverkoop

Wat de laatste jaren ook steeds vaker voorkomt is dat merken bepalen wanneer hun producten in de uitverkoop mogen. Zij leggen winkels en dus ook webshops strenge regels op omtrent de verkoop van hun kleding. Het geven van kortingen wordt niet zonder toestemming toegestaan en het merk geeft een harde datum aan waarvoor geen uitverkoop van hun kleding plaats mag vinden. Dit kan in het nadeel zijn van de klant, aangezien de uitverkoop vaak vlak voor of gelijktijdig met de presentatie van de nieuwe collecties valt. Echter zijn er ook webwinkels die met grote partijen kleding van bepaalde merken blijven zitten en deze kinderkleding snel kwijt willen en daarom online in de uitverkoop zetten.

Winst

Daarnaast is het zo dat veel webshops hun winst al hebben gehaald uit de reguliere verkoop van hun kleding. Aan het einde van een seizoen willen ze graag van hun restanten af en bieden deze daarom extra voordelig aan. Alles wat zij er dan nog aan verdienen is mooi meegenomen en geeft de omzetcijfers nog een extra boost.

 

Terug naar Kooptips